Ahad, September 23, 2007

Man Utd v Chelsea

vs


Beberapa hari lepas, semasa membaca komik APO! di *a**a* sambil bergelak tawa, tiba-tiba je dalam surat pembaca kepada APO! ada cadangan dari peminat supaya APO! memberi info berkenaan pasukan bola sepak kegemarannya iaitu Middlesbrough. Terkekeh-kekeh aku kat situ gak. Kalau boleh guling, sah-sah dah guling. Boro? Tolonglah. Haha. Maka, hari ini kita bercerita tentang 'bola sepak' atau 'sepak bola' dalam bahasa Indonesia atau 'football' untuk istilah global atau 'soccer' menurut takrifan Americans yang tak sedar diri bahawasanya football yang diaorang banggakan sangat tu, tak de la guna kaki sangat pun. Ptuih!

Esok Manchester United, Syaitan "kena ikat" Merah akan menentang Chelsea "hilang Mourinho" The Blues di Old Trafford. Menilai aksi di awal saingan liga, kedua-duanya tidak menunjukkan aksi yang diharapkan. Dengan rekod 3-2-1 bagi kedua-duanya, pasti perlawanan ini sangat penting untuk menentukan hala tuju liga perdana selepas ini. Arsenal sekali lagi membuktikan himpunan barisan muda mereka sudah matang dengan kemenangan 5-0 ke atas Derby County sebentar tadi. Dan mereka bingkas menjadi calon hangat untuk memenagi liga bulan Mei tahun hadapan.

Perlawanan ini juga menarik kerana peminat pasti menantikan sejauh mana pengurus baru Chelsea berketurunan Israel, Avram Grant mampu memikul tanggungjawab berat yang ditinggalkan Mourinho. Dengan ketiadaan beberapa pemain tonggak seperti Drogba, Lampard dan Carvalho, Chelsea pasti tertekan untuk mendapatkan mata penuh dari penyandang kejuaraan musim lepas, United.

Bagi United yang semakin ceria dengan kepulangan Wayne Rooney selepas kecederaan kaki, 3 perlawanan pertama yang mengecewakan sudah seakan mampu diubati dengan prestasi konsisten memenangi perlawanan demi perlawanan. Soalnya, sejauh mana kemampuan belian baru mereka Nani dan Anderson menjelmakan sentuahan ajaib untuk mengulangi aksi hebat musim lepas.

Sejarah perlawanan kedua-duanya untuk beberapa musim yang lepas sering berakhir dengan keputusan yang seimbang. Pasukan yang menjelmakan aksi yang lebih hebat yang akan memenangi perlawanan ini. Sir Alex Ferguson pasti mengharapkan kembali sentuhan Cristiano Ronaldo dan rakan-rakan manakala pengurus baru Chelsea pasti menagih khidmat barisan bernilai jutaan pound milik Roman Abramovic untuk melenakan mimpi malamnya.

Andaian keputusan: Kemenangan kepada tuan rumah 1-0.

p/s I'm freaking MU fan..haha

3 ulasan:

AmiE berkata...

Salam..

ko mmg freak pun.tidak syak lagi..huahua..

aku ade jmpa satu renungan..

kenapakan, bila ttg bola senang je nak bangun,tp bila ttg qiam, liatnya..

duniawi2..

=p

Tanpa Nama berkata...

sebab time bola aku mmg dah sedia bangun..game kol 10 pagi ok..

Tanpa Nama berkata...

haha..man utd menang..padan muka abramovic..sape suh sack jose..huahuahua