Rabu, Oktober 29, 2008

Kisah Sedih Di Akhir Bulan Oktober

Jam komputer menunjukkan pukul 3.45 petang.

"Tidur siang sekejap ar. Pukul 5 karang aku bangunlah. Ade group project meeting pukul 6. Mengantuk gile nih."

Jam komputer menunjukkan pukul 4.30 petang.


"Lambat lagi nak pukul 6. Sambung tidur sekejap ar."

Jam komputer menunjukkan pukul 4.40 petang.


"Peh, lama gile nak sampai pukul 5 ni. Puas gile tidur. Sambung sikit lagi. Pukul 5 karang aku bangun."

Jam komputer menunjukkan pukul 5.10 petang.

"Bangun! Bangun!"
"Apasal pukul 5 dah gelap semacam je ni? Nak hujan kot. Mendung la tu kot kat luar."
"Mandi sikit, sembahyang, pukul 5.40 karang keluar ar. Bas sampai pukul 5.45."

Jam komputer menunjukkan pukul 5.40 petang.


"Kena cepat ni. Bas petang-petang ni bukan betul. Kadang-kadang sampai awal."
"Apasal gelap macam dah maghrib je ni? Baru pukul 5.40. Nak kata hujan ke mendung ke, xde pulak awan kumulonimbus berkepul-kepul." (Peh, kumulonimbus tu..lol)

Jam di tangan menunjukkan pukul 6.45 petang.

"6.45? Serius? #@%$@*&!"
"Sengal punya komputer. Lambat sejam. Dah aku terlambat pergi meeting. Dah la jarang menyumbang, datang lambat pulak tu. Arghh!"


Pengajaran: Jangan hanya rasa bersalah kerana lambat datang meeting je, rasa bersalah sebab selalu sembahyang lambat jugak.

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nice doo. aku rindu2 time2 camni. tido2 jap tunggu masa nak meeting. last2 bgn lmbt pastu xde la contribute apa sgt kalu gi pon. ko ni mmg mencerminkan diri aku aa.

Tanpa Nama berkata...

lol..aku lambat sbb salah jam ok..ko lambat sbb mmg lambat ar..huahuahua tp sah2 xde contribution sgt pun..menyemak je kalo dtg pun..

Tanpa Nama berkata...

grrrrrrrrrrrr..same jela korg berdua tuh..yg membezakannye jimbo dah grad, wak masih belum tentu lg..dahla tak contribute..hahahaha..:D

ye..manusia sll takutkan janji sesama manusia, tp janji dgn Allah sll diabaikan..alasannye, tkpe, masa solah pjg lagi..relax dulula..(peringatan utk diri sndiri juge..takutnye pd azab Allah!!!!)

p/s:ha ni dah maghrib ni, buat ape lg dpn pc tu wak????hayya 'alas solahhhhh...

Tanpa Nama berkata...

haha..dah2, dah smyg dah..pastu terus je kitorg beriadah main dodgeball..huhuu

Mata 3 berkata...

ko pakai jam fossil gak ke? Tiru gles!! lol

Tanpa Nama berkata...

x ok..aku pakai adidas 20 dolar aku tu la..ni aku cilok google image..

Ct AdAh berkata...

salam..

weh wak, aku ingatkn cte psl apa la..len kali, correlate kn la wkt kt jam tgn n jam komputer ko..isk2x, mati2 aku ingat ko terlupa nk adjust wkt psl daylight saving..huahua~

Tanpa Nama berkata...

aku nak kasi org yg baca entri aku berfikir..hahuahuahu daylight saving cam belum lg kat us..lol

nErdYwOnDeR berkata...

oooo...huhu...kelakar la..hehhehehe..hurm...kat sini ktorg dah tukar time dah..

Tanpa Nama berkata...

tu la pasal..agaknye komp tu ikut daylight saving europe..selambe2 dia kurang sejam..

Tanpa Nama berkata...

ala warx...setahu aku xperlula disalahkan segala bagai waktu, masa, jam, watch, jam dinding, jam di komputer, jam di peti ais dan sewaktu denganye..kalau dah hobi tu tido...tido pada bila bila waktu saja tanpa berasa belas kasihan terhadap waktu yg bergerak itu sendiri..huahuahua

Tanpa Nama berkata...

heh..mmg salah jam komp tu ok..tp aku suke je..dtg meeting kejap, pastu balik..sbb org dh hbs discuss..lol

Tanpa Nama berkata...

wah, komen sampai berbelas² sekarang.

makin artis ni.
hehe.

Tanpa Nama berkata...

belas2 sbb balas komen org..huahuahua

uya ahmad berkata...

eyh..maksud nye kat sini ko terlepas solat asar hari tu...kakakaka...klaka la....betul tak???sebab maghrib masuk kul 6.15 ari tuh..hahahaha...kantoi2...

Tanpa Nama berkata...

aku smyg asar lps mandi ar..aku ingat time tu kol 5 lbh lg..tp ye ke masuk kol 6.15? 6.30 ar..

uya ahmad berkata...

ye ke??takkan...tspi yg pasti lagi awal la dpd 6.30..hehehehe....cbe tgk balik jadual..kekeke....klaka2...