Rabu, Julai 18, 2007

Jakarta Oh Jakarta

Hari-hari terakhir di kota Jakarta banyak aku habiskan dengan melayan member di ruangan maya. Oleh sebab Zul ada exam begitu juga budak-budak lain. Aku pulak cam agak kurang berani nak jalan sorang-sorang kat Jakarta. Sesak semacam je. Tak pasal-pasal sesat karang. Naya je. Sebelum pulang aku sempat sekali lagi ke Tanah Abang mencari ole-ole buat keluarga.

Oh ya, aku juga ke Jakarta Fair bersama Nabieh dan Azhan. Seramai-ramai umat berkumpul di sana. banyak kedai yang menjual barangan berjenama dan kurang berjenama dengan harga berpatutan. tapi tiada satu pun menarik minat aku. Aku juga menikmati beberapa menu yang terdapat di Jakarta ini seperti Pecel Lele dan Es Buah. Sedap!

Tiba hari untuk pulang ke Malaysia, aku menyedari yang lawatan ke Tanah jawa ini membawa seribu satu kenangan pahit manis dan menambah pengalaman merantau di tempat orang (walaupun asalnya ini tahan asal keturunan aku jugak :P). Yang baik jadikan teladan dang yang buruk jadikan sempadan. Renung-renungkan dan selamat beramal! :)

Tiada ulasan: