Jumaat, Ogos 24, 2007

Malaysiaku Gemilang


Haa, ni la entry yang tiba-tiba hilang sebab firefox (rujuk atas) hari tu. Jumpa dah. Hehe.

Ramai kawan-kawan bertanya tentang aktiviti aku sewaktu di Malaysia. Selain daripada melarikan diri dari beban ilmu kepesawatan, keangkasaan, serta keaerodinamikan (perkataan apakah ini?) yang menghantui fikiran sepanjang permukiman (ke pemastautinan? cam tak sedap je perkataan ni) di bumi Ames yang selalu sahaja melukakan hati dan perasaan aku ini, aku juga menimba banyak perngalaman hidup yang menyedarkan aku tentang hakikat persinggahan sementara kita di dunia ni. Perghh, ayat tak ingat tu.

Secara jujur dan tiada hipokrasi, aku langsung tak menyentuh buku pelajaran. (jap, ada la. buku adik aku si Aiman. itu pun sebab mama suruh ambilkan buku dia yang tertinggal kat rumah. kalau tak, jangan harap. haha) Ada la beberapa buku novel cinta Melayu yang aku beli dan habiskan dalam masa 2 hari. Antaranya Surat Ungu Untuk Nuha dan juga 5 Tahun 5 Bulan. Syok gila baca novel jiwang ni. Terasa seperti terawang-awang di kayangan dan langsung tak jejak di bumi yang nyata. Buku lain yang aku baca? Hmm, Ujang, APO, Shin Chan, dan juga buku hadiah Zul kasi masa lawat dia kat Indon. Tajuk dia 'Di Bawah Naungan Cinta' buku terjemahan kitab asal 'Thauqul Hamamah' tulisan Ibn Hazm Al-Andalusi. Isinya pasal cinta. Baru separuh je habis. Dah dekat sebulan baca. Camni la manusia, kalau novel jiwang, cepat je. Isk2.

Aktiviti lain, selalunya aku akan duk kat rumah melayan tv 24/7. Semua drama Melayu, sinetron Indonesia, telenovela Latin, drama Filipina, termasuk talk show Salih Yaacob pun aku layan. Antara cerita-cerita yang wajib ditonton ialah Isnin - Kaber Hero Kaber Zero, Selasa - Natasha & Datin Diaries, Rabu - Puteri, Khamis - Susuk, Cinta Medik 2, Jumaat - Sembilu Kasih, Bong. Pastu tiap-tiap hari mesti layan Mutiara Hati ngan Manjalara. Perghh. Sakit tengkuk maa. Paling tak best kalau time Aiman ada kat rumah. Layan kartun Adik di 9 je. Dari Dora The Explorer, Blue's Clues, Spongebob, Teletubbies sampailah kartun-kartun yang aku sendiri tak penah dengar.

Kalau aku keluar, selalunya pergi Banting, layan CC. Tak pun jalan-jalan kat Klang usha-usha shopping Complex. Kalau ada movie best aku tengok la. Kat US 7 dolar maa. Kat Malaysia 7 ringgit je. hehe. kalau rajin sikit, tercampak la sampai Shah Alam, KL, Putrajaya. Pastu gi kenduri kahwin member. First rumah Kak sam pastu majlis Shiraj&Aini pulak. Sepanjang 3 bulan, aku singgah Kisas 2 kali je. Masa meeting ALKIS jumpa la ngan Cidud, Amir, Zaki ngan Shidi. Pastu second time, aku jumpa cikgu-cikgu ngan Zul & Pot. Itu je la kitaran hidup aku kat Malaysia. Tapi aku rasa puas jugak la. 3 bulan tidak menggunakan otak.heh

Dah, nak tidur la. Tak pun layan drama yang aku download ni. Ciao!

Tiada ulasan: