Rabu, Julai 16, 2008

Meroyan tak tentu pasal

Semester musim panas tahun ini telah berakhir untuk aku. Alhamdulillah. Bolehlah meringankan beban semester musim luruh nanti. Tak payah ambil sampai 18 jam kredit. Kelas-kelas yang dah terdaftar setakat ini pun memang dalam rekomendasi pelan belajar untuk kursus Kejuruteraan Aeroangkasa. Jadi kemungkinan besar aku akan daftar untuk 1 lagi kelas. Sama ada untuk keperluan Elektif Teknikal atau Sains Sosial/Kemanusiaan. Tengoklah nanti.

Sementelah luang masa cuti sebelum bermula semester baru ini, aku mengambil keputusan untuk mencari sedikit duit poket tambahan. 'Menjilat ludah' bak kata Zulu. Kerja semula di Hotel Memorial Union. Pekerjaan yang aku tinggalkan lebih kurang 2 tahun lepas. Daripada duduk di rumah menghabiskan beras sendiri dan beras orang, baik aku isi masa bekerja. Dapat juga merasa bagaimana jerih perit mama dan abah mencari duit untuk keluarga.

Bercakap tentang kerja, setahun saja lagi tinggal sebelum aku memasuki alam pekerjaan. Itupun kalau dapat kerja. Aku bukan jenis yang memikirkan sangat tentang masa depan. Bak kata Orang Putih, "Go with the Flow." Abang-abang dan kakak-kakak di sini selalu cakap, "Zaman kerja dengan zaman belajar lain dik!" Aku ia kan sahaja. Lambat-laun aku akan rasa juga benda yang sama.

Hai. Apalah yang akan jadi 10 tahun dari sekarang ye?


- MSR -
15 Julai 08
Ames, IA

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang penting 10 thn akan datang, ada satu benda yang takkan berubah.

ketinggian.

hahahaha.
jokes saje eh. jgn naik angin.

Tanpa Nama berkata...

cik fansurina ramli,

anda nak kena pelangkung saya ke 10 tahun akan datang?

ketinggian x penting, yang penting hati..cewah..hhaha

Tanpa Nama berkata...

hahahaaaaa..pandai fanramli membuat tekaan..dan jwpn itu rasenye sgt benar sbb awk dh stop membesa kan wak?heh..jgn mara..nnt akk takut nk panggil mkn..:p

bagus bile bekerja ni wak..krn itu bukti kite berdikari..kite akn lbh menghargai duit yg kite terima krn ia dtg dr hsl titik peluh sendiri (w/pon keje lam bili air-cond..heh)

mula2 akk tgk tajuk awk ni, ingtkan ade ape2 cerita hot yg membuatkan awk meroyan..tp bile bace cam tkde kene mengena pun ngan tajuk sbb citernye sgtla kool..hmm, ade pape yg tersirat ke?

p/s:bilekah rombogan 'mencari cinta' ke DC itu akn pulang ke Ames?

Tanpa Nama berkata...

haha..xpe kak, asal dpt awek hot.. =P

wpun bekerja dlm bilik aircond, namun peluh tetap menitik kak..

tajuk tu saje je kasi gempak..

rombongan mencari cinta sampai mlm ni kot..

Tanpa Nama berkata...

salam

10 tahun dari sekarang, perut sudah buncit, kepala sudah botak sikit2, anak sudah banyak..

eh entah2 x de anak lagi..muahahaha

Tanpa Nama berkata...

cet amie..mana de buncit..maintain ok..kepala botak skit2 mmg keturunan x leh wat ape ar..anak kunci byk la kot..time tu dah jadi Dato' S..huahuhauhua