Jumaat, Oktober 15, 2010

Giant Warrior

Persatuan Penyokong Bola Sepak Selangor mengambil keputusan untuk tidak pergi ke Kota Bharu bagi perlawanan suku akhir kedua antara Kelantan dan Selangor malam ini. Keputusan diambil ekoran kejadian memalukan malam Selasa lalu membabitkan pergaduhan kedua-dua penyokong.

Perlawanan tempoh hari berkesudahan seri 0-0. Ini bermakna peluang masih terbuka luas bagi kedua-dua pasukan untuk layak ke separuh akhir. Insiden membakar mercun, membaling botol minuman, merosakkan fasiliti stadium adalah perlakuan yang merosakkan imej bola sepak negara.

Apa yang menghairankan, kejadian seumpama ini kebanyakannya berlaku ketika perlawanan yang melibatkan pasukan Kelantan. Persatuan Bola Sepak Kelantan telah berulang kali menasihati para penyokongnya agar mematuhi larangan-larangan di stadium namun kejadian seumpamanya masih berlaku.

Semoga tiada lagi kekecohan dan insiden yang mengakibatkan kecederaan dan kerosakan harta benda berlaku malam ini dan perlawanan akan berlangsung dengan lancar.

Nota kuku kaki: Menyorak untuk Selangor dari depan TV (kalau RTM siar perlawanan ni la).

Nota kuku besi: Sangat merindui zaman Kelantan masih pasukan belasahan. Huahuahua

1 ulasan:

warx.hensem berkata...

What can i say. a loss is a loss. they deserved the win and i wish them luck for the semis. but losing to singapore 0-6 hurts me more.