Jumaat, Mac 11, 2011

Pretender

Oh, mengapakah kamu kelihatan begitu sedih? Kamu tiada bermaya. Cengkung dan lesu. Jangan begitu, sayang. Aku tak mahu kamu mati beragan. Aku lihat air mata mengalir membasahi pipimu. Jatuh setitik demi setitik tak terbendung lagi. Ke mari, sayang. Ke mari dekat dalam dakapanku.

Lepaskan kepedihanmu padaku. Janganlah kamu malu luahkan apa yang terbuku. Menangislah sepuasmu. Buat hilang keluh kesahmu. Biar aku turut rasakan apa yang kamu rasa. Biar aku selami dasar hatimu. Sehingga ke lubuk yang paling seni. Kerana kita sama. Aku dan kamu. Duka dan kesedihan yang seperti ini, aku juga pernah lalui.

Musibah yang ini memang berat untuk dipikul sendiri. Ke mana harus dituju. Bagaimana ke situ. Dan kamu rasa lemah. Perlukan dukungan. Perlukan teman. Ucapkanlah bahawa kamu perlukan aku. Kerana aku sentiasa menerima seada kamu. Tidak sedikit kurangmu yang buat aku membenci.

Aku di belakangmu. Selalu mendorong, menyokong dan menghulur tangan buat diri kamu untuk kembali bangkit. Aku akan jadi perisai melindungi diri kamu. Biar kamu senang dan tenang. Biar kamu tidak disakiti lagi. Biar kamu tahu aku selalu ada di sisi. Dan takkan sekali aku tinggalkan dirimu. Tak akan.

*Terinspirasi dengan orang yang berpura-pura. The competition is her to lose.

Tiada ulasan: