Sabtu, Januari 17, 2009

Hidup Umpama Roda Impian


Lagi 4 bulan saja tinggal sebelum aku mampu menggenggam segulung ijazah. Tak sabar nak habis ni. Tapi belajar malas. Dah rasa tak nak pegi kelas dah semester ni. Isk isk isk. Sabar Shafiq. Bila dah nak balik Malaysia buat selama-lamanya ni, banyak pulak benda nak kena fikir. Nak buang perabot kat rumah, nak jual buku, nak beli barang bawak balik, nak cari duit lagi. Tu la, masa ada duit bukan nak beringat. Entah mana hilang. Kalau nampak benda yang dibeli depan mata tak pe. Ini tak. Beli apa pun tak tahu. Tau-tau duit dah tak ada. Ngeng betul. Dulu bukan main konon nak simpan duit bawak balik Malaysia. At least bolehlah menampung hidup di kala zaman pengangguran. Tak pun merasa la gua motor RXZ baru ke apa. Alih-alih duit minyak motor pun belum tentu lepas.

Oh, sebenarnya nak tanya kat kamu, kamu, kamu, apakah yang perlu dibeli lagi untuk bawa balik Malaysia. Hikhikhik. Kak Rosita ngan Kak Jaja sure banyak cadangan nih.

14 ulasan:

hidayah berkata...

Salam Wak.. ni kak hidayah ni.. :).. apa nak bawak balik mesia? byk sggttttt benda leh bawak balik... yg penting ongkosnya... hehe...

Tanpa Nama berkata...

wslm..muahaha tambah sorg lg pembaca blog sy nih kak..hehe tu ar, duit sikit tp nafsu besar..susah tol..hikhik

uya ahmad berkata...

babai2.....tak saba rasenye nak melihat ko pergi...hua3..jahatnye aku...tah2..aku pon kene balik seklai sebab alkisah gaza ni..org msia sume da cm nak boikot barang US je.....

Tanpa Nama berkata...

nak bawak balik ape?? bawak sy balik, boleh?

nak balik gak huahuahua....rindu malaysia ni xtertahan tahan...lagi lagi melihat dikau pergi...hanya dendangan lagu semakin hari semakin asyik mampu menghantar dirimu kembali ke tanah tumpah darah kikiki..

Tanpa Nama berkata...

uya: ko kan memang pengganas..aku rasa 2,3 bulan je ko sempat kat sini sebelom interpol gari ko bawak balik msia..

shaiza: pengsan mama aku kalo aku bawak balik ko..ko nak jadik cam rita rudaini ngan pemain bola tu ke ape..bhuhauhuahua

Tanpa Nama berkata...

wah. byknye kena pikir.

soalannya; apa yang perlu dibeli lagi utk bawa balik malaysia, kan?

adakah perkataan lagi tu bermakna, sebenarnya dah ada dah cenderemata tu, cuma nak tambah lagi.

atau,
baru tercari-cari nak beli apa?

emm, beli keretalah, bawak balik US.

HAHA.

sorilah. takde idea.

Tanpa Nama berkata...

sori. ralat.

beli keretalah, bawak balik dari US.

atau

beli keretalah, bawak balik Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

cik fan, kereta banyak prosedur kalau nak bawak balik..lgpun abah saya bukannya berstatus dato' atau tan sri yang mampu membayar duit cukai kereta itu..hikhik..(lagipun duit utk itu hanyalah bergantung kepada scholar bulan 1 ini..so, kereta mainan bolehla kot sy beli..)

* err, kat mana cik fan nak belanje makan di msia nanti? hauhauhua (gelak keji gile).,

Tanpa Nama berkata...

hahaha...dulu byk tp skang dah kurang sbb kene kuakan brg2 yg tlh tersenarai dlm boycott list..

yg penting cari brg utk keperluan diri dulu esp. utk keje nnti:
1)baju kemeja (kt sini sungguh murah2 dan lawa2 corak dan kainnye),
2)sut tuksedo (mesti blh dptney size awk..kat mesia sah2 mahal nk tempah),
3)kasut keje (+stokin sekali..jgn sok pegi keje, kasut bkn main lawa, alih2 stokin berlobang daa..=p),
4)kasut sukan (if yg skang punye dah terlalu lame)
5)jam tgn (kalo skang punye dah kong)
dan sedikit pakaian/brg2 sampingan..haha

then utk parenta n adik-beradik..lebihkn utk mak dan ayah tu:
1)handabgs (coach dah rembat dah kan)
2)kemeja/ t-shirts
3)etc

kemudian brg2 keperluan rmh sedia ada atau kediaman sndiri akn dtg..huhu
1)correlle/ corning ware
2)american attilier
3)set sudu onaida/cambridge/sewaktu dgnnye
4)set pisau (jename ape yg bagus?)
5)cooking set circulon/analon/calphalon/sewaktu dgnnye

dan brg2 utk bakal 'suri rmh' (kalo dh ade n kompom..kalo tk, tkyahla sbb kang lame sgt simpan..lol)

haha...akk ni cam buat wishlist utk diri sendiri jugak je..=p
sekain, t.kasih

p/s:pehh..ubat apekah yg tlg diberi oleh wak sehingga sesa sanggup offer diri utk dibawa pulang oleh wak ke mesia???grrrr

Tanpa Nama berkata...

haha..tq kak..tp list utk kediaman tu cam x perlu lg kot kak..umah sendiri sy mana ada lg..umah mama sy dh xde ruang nak berjalan pun, kang kena hentuk ngan mama sy beli brg byk2..hehe

p/s balas,

ubat angau la kak..huahuauahua

Ct AdAh berkata...

Salam wak..

dh lama aku x meninggalkan jejak kt blog ko ni..bz sbg pljr thn akhir kt dublin ni (pre clinical yr je pn..haha)..hmm, xyah pk ssh2..kalu aku, utk yg lelaki, bg perfume sudaa..yg prmpuan, bg handbag atau perfume..so, aku hanya perlu shopping kt city centre sejam..borong byk2 perfume dan handbag, bwk balik rumah, sumbat dlm beg, then xyah pening2 dh..kalu ko rasa nk ikut, sila la contohi k..jgn lupa souvenir tuk aku..yg pnting aku x nk fridge magnet ok..huahua~

p/s: oit, jiwang gle lgu kt blog ko ni..sebentuk hati utk kekasih? bwk balik calon skali ke nnti wak? hahaha~

Tanpa Nama berkata...

muahaha..aku bukannye reti beli perfume..utk sendiri bole ar..xpe2, aku ade akak2 penasihat imej di iowa nih..ngahaha

biasa la..jiwang2 ni baru layan..calon pilihanraya ade la nak bawak balik..calon isteri haram xde..lol

AmiE berkata...

salam

heh.dlu bukan main ajr aku cr nk gn duit.skrg, apa sudah jd dgn ibu ketam? haha eh bapak..lol.

souvenir utk aku include ke tak?odah nk fridge magnet aku punye up lg.ok?haha

Tanpa Nama berkata...

haha..gua dah kalah dgn nafsu berbelanja ar..camne tu amie? souvenir ko aku kasi sticker iowa state nak? huahuahuah