Ahad, Februari 06, 2011

Bukan Fazi, Bukan Wazi

Kami dalam perjalanan pulang ke Ames setelah mengerah keringat dan kudrat di Carbondale untuk 2 hari. Kontingen Iowa State membawa pulang beberapa pingat dari sukan badminton dan catur. Namun skuad bola sepak gabungan dengan University of Minnesota hampa dikecewakan dalam penentuan tempat ketiga/keempat. Ini bermakna aku pulang dengan tangan kosong (tanpa pingat dan jelingan manja awek-awek Malaysia).

Perjalanan pulang yang sangat jauh. 8 jam pemanduan perlu diisi dengan aktiviti sihat dan menyeronokkan. Ini bagi membantu perjalanan minda agar sentiasa segar dan terisi dengan maklumat-maklumat berguna. Maka banyak topik diskusi diutarakan. Ia meliputi segenap subjek daripada politik, ekonomi, pengetahuan am, sukan, hiburan, sejarah sehinggalah soal perasaan dan hikayat percintaan. Wow, sungguh mendalam diskusi kami.

Setelah penat bertukar-tukar pandangan dan idea serta masing-masing kelelahan secara mental, Kak Sam pun dengan senyuman sinis mengajak ahli rombongan Cik Kiahnya meladeni beliau bermain teka-teki. Berkerut-kerut dahi cuba menjawab teka-teki yang disoal. Akhir sekali, beliau came up with an ultimate puzzle. Beliau dan Fakhrul memperkenalkan kami dengan Fuzzy Wuzzy. Kalau perjalanan kami mengambil masa 8 jam untuk sampai ke destinasi, maka separuh daripadanya aku gunakan untuk mengidentifikasi siapakah Fuzzy Wuzzy ini.

Siapakah Fuzzy Wuzzy?

Fuzzy Wuzzy sukakan Pizza, tapi tak suka Lasagna.
Fuzzy Wuzzy sukakan Vanilla, tapi tak suka Chocolate.
Fuzzy Wuzzy sukakan Soccer, tapi tak suka Bowling.
Fuzzy Wuzzy sukakan Horror movie, tapi tak suka Comedy.

The list goes on and on. Dah kenal dengan Fuzzy Wuzzy? Siapakah gerangannya? Belum? Sila cuba lagi dan lagi.

Oh ya, Fuzzy Wuzzy sukakan P. Ramlee, tapi tak suka Saloma.

Tiada ulasan: