Selasa, Julai 19, 2011

Damasutra - Seribu Bayangan

Bagio pernah beri kalam hikmah. "Kerana kita rasa bangga bila dipuja dan rasa keji bila dihina". Bahkan. Fitrahnya manusia akan kembang hidung dan bontot pabila dipuja-puji. Terlambung-lambung ke awan sembilan. Tercampak ke kayangan bertemu puteri bongsu paling cantik sekelian alam. Dan fitrah juga manusia rasa kecil besar kecil besar bila dihina-dina. Terpontang-panting lariannya sambil menutup muka dengan plastik sampah warna hitam tak mahu tunjuk muka dan batang hidung pada satu makhluk bernyawa pun.

Dan apabila pujian diterima di waktu yang paling tak tersangkakan, perasaan gembira bukan kepalang hadir mencurah-curah seperti pancuran air suam yang menyegarkan ketika suhu musim dingin mencecah negatif 33 darjah sentigred. Maka satu hari itu kalau terserempak dengan kuntilanak pun terasa seperti bertemu janji dengan Kristina Cempaka. Err, takpun Shireen Sungkar.

* Bila agaknya Rock Ooo.. nak siap Mamat Khalid? Tak sabar nak tengok Amy Mat Piah dan rakan-rakan Rimba Bara mengembalikan nostalgia Rock Car Park di Malaya. Muahaha.

Tiada ulasan: