Ahad, April 01, 2012

Ziarah Cinta Lama

Tidak rugi kita berakhlak mulia. Malah Allah lebih-lebih lagi suka. Beradab sopan kita sentiasa. Mari bersama mengamalkannya.

Buta mata. Tak nampak jalan di dunia. Kerana tidak nampak cahaya. Tidak tahu ke mana hendak dituju. Ke hilir atau ke hulu.

Semalam bersama titian kehidupan. Terasa bagaikan igauan mimpi. Ku tersesat bersama keindahan dunia. Yang tidak menjanjikan apa-apa.

* * * * *

Kaget. Betulkah pukul 9? Aku bergegas ke kamar mandi. Tak mahu ketinggalan. Sekurang-kurangnya dapat melepaskan gian. Tapi apabila memikirkan logik, takkanlah pukul 9? Terlalu awal.

Sampai di venue, aku terpinga-pinga. Memang aku patut turutkan sahaja logik tadi. Tak mengapa. Tak rugi pun kalau aku meninjau-ninjau keadaan lebih awal. Lagipun memang aku tunggu detik dan saat itu.

Usai zohor, aku sudah awal-awal terpacak di sana. Aku rindu. Terlampau rindu. Dan kerinduan itu terubat dengan ubat yang mengkhayalkan dan mengujakan. Inilah dia yang pernah menghiasi hari-hari aku. Dan hari ini ia kembali pulang ke gagang.

Lembing Awang pasti akan kembali kepada Dayang.

Oh Tasneem & Soutul Mujahidin. Harmonis dan penyebab pendarahan hidung.

An-Nahwan - SAM Kuala Kubu Baru.


Sons of Adam - SMK Seksyen 18, Shah Alam.


Tasneem - SMKA Kuala Selangor.


Tasneem & Ustaz Ghazali Harun sedang mendengar komen juri.


All for Ummah - SMAP Kajang.



SAMT Hishamuddin Klang.


Jaket Kolej yang mencuri perhatian. Soutul sedang menanti giliran.


Tabiat lama yang sukar dikikis.

Malangnya aku hanya sempat menyaksikan 5 persembahan yang merangsang adenalin sahaja. Ini disebabkan oleh temujanji yang diatur bersama Lily (Lily Collins). Maka terlepaslah menyaksikan Soutul.

Dengarnya, SMAP Kajang menang. Rujuk sini.

2 ulasan:

fana berkata...

tak boleh blah pendarahan hidung.. whoa.. rindu tasneem...

warx.hensem berkata...

haha..betula la weh..boleh buat hidung berdarah tu..