Isnin, Disember 01, 2008

Putih Sejuk

Pemandangan luar tingkap 128C UV

Akhir November. Manchester United menang tipis di Eastlands. Butiran salji masih tegar untuk jatuh menutupi bumi. Tidak tahu seperti apa rasa sejuk di luar. Bukan benci, cuma tidak berapa suka dengan keadaan rutin di musim sejuk. Sejuk, basah dan sedikit kotor. Tambahan terpaksa melihat segelintir wanita yang memilih mengenakan but UGG yang sangat hodoh itu. Ya, mungkin si pemakai berasa nyaman, tapi bagi aku itu adalah salah satu jenayah fesyen. Tiada seni ok.

The infamous UGG Boots as requested by Kak Salmi

Ah, selepas ini mana mungkin aku bertemu lagi kesejukan bawah takat beku seperti begini. Dan mungkin inilah nikmat yang bakal aku rindui bila disapa panas dan lembab khatulistiwa.

13 ulasan:

Ct AdAh berkata...

isk3x..

sejuk ko mengeluh..panas pn ko mengeluh..brsyukur dgn apa yg ko ada, wak..stiap detik yg dilalui xmungkin diputar kmbali..cewaah..berfalsafah plak aku..kepala tgh serabut baca psl tumour ni, so ko layan je ok..haha~

Tanpa Nama berkata...

aku terasa cam agak sinis dengan ejaan tumor kau tu..huahuahua bukan mengeluh ok, cume buat modal jadi entri..kalo x cam x tau nak tulis pe..huahuahua

Tanpa Nama berkata...

eleh kalo sejuk ke panas ke ko bukan buat pape pun..tido je tau..hauhuah

Tanpa Nama berkata...

dh aa mention diri warx hensem..x tahan..huahuah

Tanpa Nama berkata...

ade aku kesah? huahuahuau ape plan dowh? bosan nih dah start kelas..

Tanpa Nama berkata...

ade aku kesah ko bosan...hauhauh simple plan sudaa

Ct AdAh berkata...

huahua..poyo la ko wak..aku bljr kn under british education system..so, eja mcm tu ok..jd, sile la rasa tersinis..hahaha~

p/s: eja tumour, colour..lg nmpak best dr tumor, color..huahua~

Tanpa Nama berkata...

x kesah la odah..it's such an honor, my neighbor!..huahuaha

fanramli berkata...

salam.

musim sejuk sini, di tepi laut, salji enggan menjenguk. yang ada, itulah hujan dan angin. bukan saya benci, tapi kurang gemar.

tapi,
saya sudah belajar, belajar bercinta dgn alam.
nanti rasa jengkel itu hilang.

kamu patut lebih bahagia. salji itu putih dan comel.

apakah yg sdg saya merepek ini?

Tanpa Nama berkata...

wslm..muaahha nampaknya saya yang dah tua ni yg belom belajar2 camne nak bercinta dengan alam..kamu suke salji rupanya..putih dan comel..ngeh (sedang melakukan gerak tari sehati berdansa versi canggung) huahuaua

Tanpa Nama berkata...

haha...aku pun gile xsuke tgk boots tu..bukan setakat jenayah fesyen..perang meletop dush dush kebabom bagai memusnahkan kecantikan asli rupe bentuk manusia..

-aku yg busy kalah PM-

Tanpa Nama berkata...

haha, tapi aku hanya mampu mengungkapkan isi hati dan pemberontakan jiwa terhadap keburukan but itu dalam blog je ar..demi menjaga sensitiviti perasaan orang lain agar tidak tergurin sekeping hati yang dibawa berlari itu..

Tanpa Nama berkata...

hahaha...akk pon smmgnye ingin merequest b/manakah rupe paras boot UGG yg didakwa sbg jenayah fesyen oleh penulis blog ini..

dan smmgnye sbg pembace setia saye juge sgt bersetuju dgn pendangan sdra itu..mmg sgt tak cungla..hot apetah lg..hiks..

tp wak..manusia ni akk ringkaskan ade 2 jenis:
1)yg jenis tk kisah pakai ape pun janji bende tu functional sesuai dgn keadaan; dan
2)yg memilih bile nk berpakaian, tk kisahla kalo tak functional pun janji nmpak hot..mueheheee

so.."lu pikirla sendiir!" =p