Rabu, Mei 05, 2010

CTKD (Canda Tangis Ketawa Duka)

Ini entri tentang wanita. Sebentar tadi, ketika sedang dalam perjalanan di tengah-tengah kesibukan kota (Banting je pun), aku terlihat kelibat 2 manusia. Seorang kakak bersama adik perempuannya. Si adik boleh aku andaikan dalam lingkungan umur 7-8 tahun. Bersamanya ada plastik berisi makanan ringan. Mungkin sebungkus 'jajan' dan beberapa batang aiskrim. Yang si kakak boleh aku sifatkan seperti Zhang Ziyi Malaysia. Aku rasa kamu semua pasti boleh mengagak suku/bangsa kedua-duanya. Bukan begitu? Berambut panjang melepasi bahu dan beperawakan ceria. Apa yang menarik tentang kedua-dua gadis ini? Tentu kamu tertanya-tanya. Ini fenomena biasa di mana-mana pun. Tiada yang menarik. Tetapi aku perasan sesuatu yang tiada pada kebanyakan orang. Gelak tawa. Kalaulah gelak tawa yang aku lihat pada mereka berdua boleh dibeli dengan wang ringgit, atau ditukarganti dengan emas permata, atau digolok gadai dengan harta dan rupa, pasti tiada siapa yang ketika ini bermuram durja, menangis hiba atau mati beragan. Ah, dunia!

2 ulasan:

zulfadli-md berkata...

Wow, cukup puitis!

warx.hensem berkata...

merepek ar ko zul..kekeke
aku ade member smka kawin 6 jun tu..kalo sempat aku singgah ar umah ko..haha