Isnin, Disember 19, 2011

Servis Pesanan Multimedia Itu Telah Menjadi Kertas Dinding Skrin Telefon Bimbit

Aku menyusup di celah-celah manusia. Sebelum lebih ramai yang menyerbu sasaran, aku putuskan untuk berhadapan dengannya. Lambat atau cepat, aku perlu bertemunya.

SR: Cikgu, apa khabar?
CHH: Eh, kamu. Abang, ini kawan Razi.
SR: *Senyum* Apa khabar, pakcik.
HJ: *Senyum* Baik.
CHH: Kamu dah kahwin?
SR: Err, belum. *Buat muka comel*
CHH: Ke kamu nak cari bekas pelajar Kolej Islam juga?
SR: *Terkedu* Dalam hati berbisik, "Saya nak cari ex-Kolej Tunku Kurshiah, cikgu" *Nakal*
CHH: Macam Mudzil. Isteri dia bekas Kolej Islam juga kan?
SR: Betullah tu, cikgu.
CHH: Tak apa. Bukan Kolej Islam pun boleh.
SR: *Senyum lebih lebar* Dalam hati lagi, "Cikgu ni boleh baca hati orang ke?"
CHH: Dah makan?
SR: Sudah, cikgu. Dah jumpa Razi pun. Tahniah, cikgu. Saya nak balik dulu.
CHH: Baiklah. *Sambil menghulur ole-ole*

Entah kenapa hati aku tenang. Mungkin kerana hari itu langit cerah. Atau mungkin angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Atau mungkin juga burung berkicau riang. Atau mungkinkah di belahan dunia yang lain, ada orang sedang memikirkan diriku?

Tiada ulasan: