Selasa, April 03, 2007

Melati

Kak Long in action

Salam

Semalam aku terbuka laman friendster dua pupu aku. Nama dia Noor Linda dan aku panggil dia Kak Long je. Lepas tu, ternampak gambar yang baru dia upload. Gambar dia tengah jadi guru pelatih. Dia ni bakal jadi cikgu. Mengikut jejak Wak Itah (mama aku) dia. Bila aku tengok je gambar tu, teringat pulak masa zaman aku kecik-kecik dulu. Sampai sekarang, guru kelas yang paling aku sayang adalah guru kelas pertama aku. Cikgu Suhaini yang mengajar murid-murid Tahun 1 Melati. Walaupun beliau garang, tapi aku tetap sayang. Sebab beliau adalah mama aku. Kalau nak diikutkan, aku sangat nakal masa sekolah rendah dulu. Aku pernah pukul budak perempuan dengan penyapu, pernah gaduh dengan member adik aku, pernah rosakkan fire extinguisher sekolah, pernah kena masuk bilik guru besar, pernah patah tulang selangka masa main bola dan macam-macam lagi. Dan aku juga tak terlepas daripada kemarahan mama aku sendiri. Hehe. Bila aku ingat balik, aku rasa macam menyesal buat benda-benda tu. Mesti rakan-rakan mama aku bercerita pasal aku. Mesti mama aku malu. Tapi nak buat macammana, dulu masa aku kecik-kecik mana tau tu semua. Main belasah saja. Masa aku dah besar sikit, aku selalu tolong mama aku decorate kelas dia. Dari guru tahun 1, mama terpaksa jadi guru prasekolah, sebab masa prasekolah diperkenalkan, dah tak ada orang lain nak jadi cikgu prasekolah. Sekarang ni, ada 2 kelas prasekolah kat SK Batu Laut tu. Ada sebulan lebih saja lagi sebelum aku balik. I'm looking forward for that time. So, pengajaran cerita, korang cari sendiri la. Haha.

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam..

ada orang rindu mama die..huhu..

fikir punya fikir, pengajaran yg aku dapat, ibu adalah insan terbaik dkt dunia..walau jahat mcm mana pun anak die,tetap memberi kasih syg yg tak de bandingan dan tetap memberi tunjuk ajar..so, kalau tak hargai pengorbanan seorg ibu,memang tak tau r nk ckp apa..

Nakal la ko masa kecik2..dah besar2 ni jgn menyusahkan mama ko lg sudaa..huhu..

p/s: tulang selangka tu rib eh?

Tanpa Nama berkata...

salam..

hmm.. nakal rupenye anak cikgu suhaini ni.. budak lelaki mase sekolah rendah mesti jahat kan.. pernah sekali tu masa darjah 1 kene bengkes kaki sampai jatuh masuk longkang..nangis tak berlagu.. jahat budak tu.. geram betul.. sampai sekarang ingat..

tapi tu dulu mase kecik2 kan.. manusia boleh berubah.. jangan sekarang macam tu lagi sudah la..

Tanpa Nama berkata...

Salam..

am- jahatnya budak tu..nasib baik am x satu sekolah dgn warx..kalo tak bukan setakat kene bengkes , pukul dgn penyapu lg..haha..=p

Tanpa Nama berkata...

amie: dah besar ni, aku x selalu susahkan mama aku ar..kadang2 je..haha tulang selangka tu yg dekat ngan bahu..tp x tau ar kalau org sebut tulang tu lain..

amnah: biasa la..budak2 mmg nakal..dulu saya pun suke je bentes kaki bdk2 pompuan..haha amie, yg aku pukul dgn penyapu tu bdk2 yg annoying je, kalau yg cun2, aku x pukul la..haha

Ct AdAh berkata...

salam..

aih, kecik2 dok membuli org..berterusan smpai ke besar rupanya..bila la ko nk insaf ni wak?? =p tp nakal jugak ko wkt kecik ek..kalu aku jd guru besar skolah ko wkt tu..dh lama aku suh pndah skolah je..bru aman skolah tu bwh pentadbiran aku..haha..sekali skala berlaku kejam kt wak ape slhnya kn..=D haa..bab2 men'decorate' klas tuh..hmm, cam musykil je..ada bkt ke atau main redah je? haha..aku mmg slalu meragui kebolehan ko yg xsebesar mana tu..pengajaran citer yg aku boleh simpulkan kt sini..bersyukur la krn anda x sma skolah rendah dgn wak dulu..kang x psl2 kna pukul dgn penyapu..aih, serbia jugak ko dulu2 ek..wahaha..

p/s: tulang dkt dgn bahu? hmm..xkn clavicle kot..amie n am..cpt cnfirmkan tulang apekah yg patah tu..

Tanpa Nama berkata...

adah- clavicle kott..sebab takkan scapula..mcm unlikely je nk patah scapula tu, unless part die je la patah..tp rs cam clavicle..sgt ganas sehingga clavicle ley patah..bukan bhy ke bhg leher..sabo je mama die..huhu

Tanpa Nama berkata...

adah- ntah2 humerus?,surgical part itu?dekat gak ngan bahu

Ct AdAh berkata...

hmm..clavicle mcm xmgkin je amie..tulang pnting tuh..humerus pun bole jd gak..aih, anak sape la yg ganas sgt smpai pth2 tulang nih..isk2..

Tanpa Nama berkata...

haiii..xsabarnye nak jd cikgu..(^v^)..

Tanpa Nama berkata...

oh nak tambah lagi..sbb tu la sy suke sekolah perempuan..perempuan xganas..happy2 je..hihi..lg satu sbb masa tadika selalu kene buli ngan bdk lelaki..sbb tu xsuke bdk lelaki dulu..jahat!!..

Tanpa Nama berkata...

mana de jahat, nakal je ar..kalau sekolah unisex x dpt la pengalaman dikacau bdk laki..haha so, cik aznita kene la jd cikgu yang baik..haha

Sarah Mohd Shukor berkata...

salam,

nakal ya rabbi bdk ni dulu.. sabar je jd mama dia. tahan muka je la klu ckg2 lain duk bengang2 dgn kamu wkt tu.kesimpulan akk adlh, nasib baik akk garang dulu wkt sek rndh. so sure2 klula 1 sek dgn kamu, dh lama akk kerjakn kamu smula (dgn suara je la tapinya..huhu). n kesimpulan kedua, ibuku jua seorg ckg! akk sy ibu akk!

Sarah Mohd Shukor berkata...

ups..akk *sayang ibu akk =)

Tanpa Nama berkata...

huhu..sy dlu selalu gak kene cubit ngan bdk2 pompuan yg garang2..sakit gile..kesimpulan sy pulak, anak2 cikgu sume best2.. =P

AmiE berkata...

tidakkk..keperasanan yg melampaui batas-batas kemanusiaan....

AmiE berkata...

tidakkk..keperasanan yg melampaui batas-batas kemanusiaan....

Mudzil berkata...

warx.hensem said...
huhu..sy dlu selalu gak kene cubit ngan bdk2 pompuan yg garang2..sakit gile..kesimpulan sy pulak, anak2 cikgu sume best2.. =P

aku setuju..sbb aku pon anak cikgu..haha..

(men cubit2..ish3..)

Ct AdAh berkata...

wak, 1st time nk sokong kenyataan ko..sbb aku pn anak cikgu..haha..kesimpulannya anak2 cikgu mmg best..=D (amie, just accept d truth..hehe)

Tanpa Nama berkata...

tau xpe..huahuahua