Rabu, Mac 28, 2007

AMALIANS '01

Kulit LuarIsi di dalam

Dalam tengah-tengah bosan, aku terjumpa pulak buku ni dalam drawer aku. Buku ni diwujudkan untuk rakan-rakan sekelas mengomen diri aku. Setiap seorang ada 1 buku la kiranya. Sepanjang 3 tahun belajar di SMKA Kuala Selangor, banyak yang dah aku timba. Baik dari segi ilmu, pengalaman dan juga kawan-kawan. Di SMKA jugaklah aku dibentuk hingga menjadi apa adanya aku sekarang. Di sana aku kenal apa itu usrah, apa itu tazkirah, apa adab pergaulan, belajar membasuh baju sendiri, belajar hidup berdikari, belajar apa itu kehidupan berasrama, dan banyak lagi. Cinta Monyet? Oh, tidak! Aku dalam golongan yang kurang bergaul sangat dengan budak perempuan. Bukan apa, segan. Lagipun masa form 3 aku pendek. (Sekarang pun pendek gak. Haha.) Tujuan bersekolah memang bukan untuk mengurat, tapi belajar. Kan? Best belajar kat SMKA, dan sebab keseronokan itu jugak, masa awal-awal berada di KISAS, aku rasa macam nak pindah balik masuk SMKA. Tapi segan ar pulak dengan cikgu-cikgu. Karang kena perli pulak. Haha. So, aku nak tulis ar apa kandungan (dengan kata lain, komen rakan sekelas aku.. Aku sempat ambil komen dari budak perempuan je. Haha. Budak laki tak penting pun. =P)

Afiq Izzudin Abdul Rahim -

Muhammad Shazni Nor Mokles -

Norhamizah Mohd Harisan - Hi WAK SHAFIQUE, Thanx 4 Everything! (Peksa!). Doakan aku pandai cam ko! Semoga kejayaan milik kita! Stay Smart! Nak kad raye + duit raye!

Muhammad Aizat Montel -

Rabiatul Adawiyah Ghazali - Hi Wak Shafiq: Halalkan semuanya. Mintak maaf zahir ngan batin. Ingat semua, ingat sesapa, ingat Allah, ingat F3. Thanks 4 Everything. Jaga akhlak. Kasi aku duit raye.

Nurul Izzati Mohamad Ali - Dearest Shafique! Remember Allah all the times! Forget me not. Friendship forever & ever. Don't stay the same.

Mohammad Ikhwan Ideris -

Nur Azhani Abdul Rahman - Assalamualaikum. Good Luck PMR + Akhlak mulia. Selamat Hari Raye & berpuasa.

Heliza Kusnin - Jadikanlah esok sebagai hari yang penuh cabaran yang perlu ditempuhi dengan penuh kesabaran & kesetiaan. Jadilah: anak yg taat, anak yg baik, suami yg soleh. Org Banting org baik, org baik duduk banting, jadilah budak baik! Happy Holiday.

Julia Jalaludin -

Nornazifah Ahmad Kamaruddin - Jaga diri, mulut, peribadi etc. ops! ketawa & suara sekali. Di mana bumi dipijak di situ Islam didaulatkan. Sorry for everything. Jgn memilih sgt Mr. Wak oi! Nanti merana.. Ingat 1H, 2A, 3A & aku..

Muhammad Hazwan Abdul Lateb -

Nurul Izzati Mohamad Deril - Assalamualaikum. Kabare. Selamat berpuasa & selamat hari raya. Friendship forever because Allah. Banyakkan beribadat sesungguhnya kita semakin hampir dengan kematian. Ingatkan Allah pastue mati pastue Rasulullah pastu SMKAKS pastue 3A 2001 pastue aku. Adios! tata..

Aizuddinur Zakaria -

Nurul Farahani Baharullah - apple_gal@excite.com Frenzz forever!! thanx + sorry fer everything.. good luck..

Ahmad Shafie Jameran -

Mohd Hilmi Morsani -

Abdul Hakim Mohd Jarkoni -

Nadiah Mohd Yusuff - Shafiq, friendship forever! Sorry & thanx 4 everything. Have a nice day! Good Luck.. Doakan aku!

Ahmad Hadi Hassan -

Nekman Hidayat Mohd Samaon - Hai Wak! Miss me next time! Don't say Dil to Pagal Hai because Kuch Kuch Hota Hai. Sapienta Potienta Est! Sronok kawan ngan ngko! Friendship never end!

Noor Hafizzam Yahya -

Nurathirah Nordin - Hai Shafiq, Cuti nanti, jgn banyak sangat main. Jangan luper kenangan 3 Amal & 2 Amal & 1 Hidayah kalo ko pindah yer. Kalo boring jangan asyik tidur je. Tidak semua yang dihajati mudah dimiliki.

Shafeeqa Shahrudin - Woitt?! good luck for everything. sorry zahir batin. senyum sokmo! Doakan aku! Bye!

Siti Istiana Ahmad Shahrin - Hi Shafique, Good luck! Sorry & thanx 4 everything. Don't stop at the top, Touch the sky before you drop. Senyum selalu..

Mohd Adam Senawi -

Raja Habibatul Zaharah Raja Chulan - Keep on the good work. Aku halalkan sumer yang ko terkate x baik pasal aku. [Kalau ade. (macam ade jer..)] Hidup mesti terus. Hensem arr ko mase jamuan tue. Ingat Allah selalu!!

Mohd Syazwan Yusuff -

Simaa Rashidah Sulaiman - Sorry for everything. Semoga b'jumpa lagi. Doakan aku 9A's one. Selamat Hari Raya. Adios.

Siti Murni Ayu Mohd Amirrol - remember me.. good luck.. sorry + thanx for everything.

Rozaidah Mohd Roslan - Just wanna wish:- Jangan gelak banyak sangat. Sorry kalau aku ada buat salah. Friendship forever. Moga berjaya dunia + akhirat. Jadilah manusia yang berguna.

Nordiana Masdan - Shafiq.. Sorilah kalau aku bersalah.. Kalau gelak jgn kuat sangat..he.. Study hard.. Lupe plak.. tahun depan jgn lupe kitorang.. Iyelah.. engkau nak pindah..

Nurul Huda Jamil - be a good guy. thanks + sorry for everything. good luck for you future. senyum sokmo. friendship forever.

Mohd Addli Suhaimi -

Ahmad Saifullah Mazlan -

17 ulasan:

Ct AdAh berkata...

salam..

ingatkan nk dtg mengusha je..dh letak entry bru rupanya..aih, asal la poyo sgt entry ko yg neh?? =p k, disbbkn ko slalu bg kutukan membina (kdg2..) n slalunya kutukan menjatuhkan kt aku..haha..i wanna do d same..hmm, 1st of all..bole caye ke sume komen2 tu adalah asal dan original..ntah2 ko edit n ubah2 ikut ape yg ko suka..isk2..lg satu, konon2 x bergaul sgt dgn bdk prmpuan wkt kt smka tu..tp bole plak mntak komen kt bdk prmpuan..musykil2..haa..dlm byk2 komen yg aku khuatirkan kesahihannya tu..asal terselit komen si nekman? adakah dia juga tergolong dlm golongan hawa spt yg lain2? haha..kejam la ko wak..k la..that's all..ciao~

Tanpa Nama berkata...

buat pengetahuan semua, komen2 tersebut tiada unsur2 penambahbaikan ataupun unsur2 syok sendiri..disebabkan aku x rapat ngan pompuan ar aku mintak komen dr diorg..aku bg kat sorg, pastu suh diorg pass2..isk2 yg si nekman nak menyelit..kalo x caya gak..nnt aku scan page satu2..nak? huahauhua selambe meragui kehenseman aku si odah ni..isk2

Tanpa Nama berkata...

salam...

menariknye entry ni.. dulu zaman sekolah mesti suke buat bende ni kan.. kekadang tu buat buku biodata la.. mintak setiap orang tulis..pastu wish sekali.. then bile bace balik mesti rase rindu kat sekolah.. teringat kat kawan2 lame..

tapi kan, nape buku tu cam budak tadika punye je.. takde ciri2 kematangan..hihi..

Ct AdAh berkata...

oo..phm2..msti ko misunderstood ayat aku kt atas tuh..nekman hidayat tu pmpuan ek? ingatkan lelaki..haha..maafkan kesalahfahaman daku itu yer wahai wak ramjis..aih, hensem sgt la tuh..penat dh aku nk menidakkannya..xpenah nyer nk terima..nah, aku bg ko peluang utk perasan slma 1 saat..k, cukup!! haha..ciao~

Tanpa Nama berkata...

amnah: owh, bukan saya yang buat buku tu..tp bdk2 pompuan..so x leh nak ckp ape la..huhu

odah: nekman laki le..dia saje nak menyibuk tulis2 kat buku aku..haha

Tanpa Nama berkata...

aslm'kum..masa sekolah dulu biasa2 la bende mcm ni..buku2 biodata sume tu..sy paling xsuke nak buat semua tu..bukan ape..org lain sume buat lawa2,berbunga2,berkaler..sy bukanlah org seni jd bab2 nak berbunga2,berkaler2 ni sy xreti..sbb tu mcm malas nak buat..huhu..ingatkan perempuan je ada buku mcm ni..lelaki pun ada ye?..huhu..

Tanpa Nama berkata...

eh, jgn silap faham cik aznita..ni semua orang dalam kelas saya diberi 1 buku..diorg tuliskan nama, alamat ngan no phone sume classmates..tujuannya supaya x lost contact la konon..pastu, sape2 nak komen, tulis je la..bkn sy nak buat pun..xde keje la..isk2

AmiE berkata...

Salam..

herm..yg menarik pasal buku2 mcm ni;untuk elakkan lost contact,bley tau pandangan2 org yg tak berapa rapat dengan kita tentang diri kita,akan jd sebuah memori yg indah

yg tak bestnya, bila dpt pujian2 yg tak patut dipuji..maka perasanlah tuan empunya buku..huahua..

herm..kalau dpt buku ko ni la kan..apa la agknya aku,am,odah,and amnah nk conteng ye agknya?

Tanpa Nama berkata...

heh..sure korang puji aku gile2 ar..dahla hensem, baik pulak tu..hauhahua

Tanpa Nama berkata...

ha'ah la warx.ko hensem la.hensem sangat!!

Tanpa Nama berkata...

time kasih pot..ko je la yg memahami aku..huahuauha sayang ko..

Ct AdAh berkata...

nmpaknya wak n potter ada skandal..tanda2 kiamat sudah dkt..isk2..

Sarah Mohd Shukor berkata...

salam..

akk tak sangka kamu simpan jgk lg buku2 yg mcm ni..yg lg hebat tu, siap bawak ke sana lg tu. tempat jatuh lg kan dikenang, inikan pula tempat bermain..

p/s:shafiq, jgn gelak kuat sgt (byknya pesanan yg bunyinye mcm ni) =)

Tanpa Nama berkata...

haha..sy sangat nakal masa kecik2 dlu..selalu gelakkan orang..haha

Mudzil berkata...

skang pn ko nakal lagi..gelak pulak dah makin menjadi2..lagi mau mengaku baik dan hensem..podacittt..

Tanpa Nama berkata...

heh..tp x senakal ko mudzil..hehe

Mudzil berkata...

blah..