Ahad, Mac 11, 2007

Bertambah Sudah Umurmu

Krel sewaktu mencecah 18
Ajon sewaktu mencecah 18
Banj sewaktu mencecah 19


Hari ini adalah hari jadi Potter atan nama sebenarnya Hilmi yang ke 21. Tapi aku wish agak lambat la jugak (wish kat frenster je.. =P). Maaflah wahai sahabatku Potter. Hehe. Teringat dulu semasa masih berada di pusat pendidikan antarabangsa aka INTEC la. Kebanyakan masa aku habiskan di bilik Ajon dan Potter. Bukan tidak rapat dengan geng-geng ATU, tapi macam selesa je duduk bilik diorang ni. Sambil melayan lagu-lagu dalam komputer potter atau tak pun layan FIFA 2005 kat komputer Afiq. 1 lagi benda yang dilayan adalah 'dadah' yang dibawa oleh Amad. 'Dadah' tersebut adalah game seperti Rocket Mania dan juga Dynomite. Setiap kali ada birthday siapa-siapa, kecoh jugak la nak buat konon-konon surprise. Tengoklah gambar-gambar di atas tu. Itu je yang ada dalam koleksi aku. Bukan apa, sambut birthday ni adalah salah satu cara kita nak belanja seterusnya buat kawan-kawan gembira. Bila teringat balik masa bersama dengan kawan-kawan, terasa sepi duduk sorang-sorang kat bilik macam sekarang ni. Kalau dulu, masa bosan-bosan, boleh la jugak mengacau budak-budak medic ni belajar. Ye la, kami budak-budak ATU orang cakap antara program yang senang nak pass. Ya, aku akui. Tapi untuk first semester kat INTEC tu, agak sakit jugak. Ada 2 major exams yang menentukan layak atau tak aku ditempatkan di universiti. Alhamdulillah, semua berjalan lancar. Masuk semester dua, belajar tak menekan sangat. Dan paling menarik sekali masa semester ketiga. Ada 1 kelas saja untuk 1 hari. Tu yang kerjanya asyik nak kacau orang je. Balik Malaysia nanti, harap-harap dapatlah jumpa dengan kawan-kawan yang dah lama aku tak jumpa ni. Harapan aku, agar semua dalam keadaan yang sihat walafiat. I dedicate this entry especially to Muhammad Hilmi Kamaruddin for his 21st birthday. May Allah bless you and wish you all the best for your future undertakings. Semoga pertambahan usia berkadar linear dengan pertambahan iman.

"Orang-orang yang beriman itu hanyalah orang-orang yang percaya kepada Allah dan rasulNya, kemudian mereka tidak ragu-ragu dan pergi berjuang (berjihad) dengan harta dan dirinya di jalan Allah. Mereka itulah orang-orang yang benar" (Al-Hujurat: 15)

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

err, terasa jambu sungguh muka aku sewaktu tudu..dan demi waktu~ huhu

Tanpa Nama berkata...

masing-masing dah grad mcm lagi susah je nak kumpul balik pot..ko dahla nak jadi doktor..xkan nak kumpul kat cafe hospital..ape ko ingat ni cinta medik ke? haha jgn nakal2 dah pot..

AmiE berkata...

salam~..warx..now u have lots of reason to post new entry every day..

sbb aku dh wat hr pembukaan blog..

meh la visit..

Tanpa Nama berkata...

kata x confident nak kasi aku..yela2 aku tgk ar nnt..